Wspomaganie sprzedaży, czyli o tym co to jest POS

Istnieje wiele elementów, które mogą wspomóc sprzedaż poprzez reklamy czy ułatwienie korzystania z danej usługi. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, co to jest POS.

Co oznacza skrót POS?

Co to jest POS? Jest to skrót od „Point of Sale” Do tego typu pomocy w sprzedaży zaliczamy m.in.: stojaki na ulotki, wobblery, naklejki, makiety, infokioski, broszury itp. Dzięki tym elementom możemy dostarczyć klientowi wiele informacji o o produkcie który mamy zamiar sprzedać. Wiele z tych rzeczy jest interaktywnych co daje jeszcze większe możliwości do wglądu na temat produktu. Pozwala to zwiększyć zyski, ponieważ świadomość konsumencka jest coraz większa, czyli klient chce wiedzieć co kupuje, porównuje ze sobą produkty i wybiera ten który jest dla niego lepszy. Stojaki mogą zawierać ulotki, dzięki którym potencjalny konsument może poznać najnowsze oferty, zniżki, promocje. Oczywiście tego typu ulotki są darmowe, klient może je sobie zabrać do domu by je sobie na spokojnie przejrzeć. Poruszając się po naszym sklepie osobie w oczy powinny się rzucać potencjalne informacje na temat produktów. Mogą nam tu posłużyć wobblery czyli rodzaj materiału reklamowego, w którym treść reklamowa umieszczona jest na nośniku wprawianym w ruch poprzez podmuchy powietrza, dotyk, lub mechanicznie. Możemy na nim przedstawić promocje dzięki którym skusimy klienta do zakupu.

Co jest ważne w punkcie handlowym?

Ważna rzeczą w punkcie handlowym jest również infokiosk z aktualną bazą wszystkich naszych produktów, obsługa takiego punktu powinna być ułatwiona do granic możliwości, ponieważ często konsumentami są osoby starsze niezaznajomione z obecnie panującą technologią, Jeśli dla nich używanie tego urządzenia jest łatwe, to można to uznać za znak że jesteśmy na dobrej drodze, do uświadamiania naszych klientów. Często w infokioskach możemy ukazać rabaty oraz porównać naszą ofertę z ofertą konkurencji by mieć jeszcze większe szanse na zdobycie klienta. Warto być o krok przed konkurencją i znać odpowiedź na pytanie co to jest POS, zarówno z technologią jak i z ofertą. Dostępne są różnego rodzaju szkolenia z zakresu nowych technologi oraz innowacyjnej reklamy.