Czy warto stawiać na pozycjonowanie? Odpowiedz na 3 pytania

Wielu przedsiębiorców stoi przed dylematem, czy pozycjonować swoją firmową stronę, czy lepiej wybrać inną formę promocji. Jeśli nie jesteś przekonany do tego typu inwestycji, odpowiedz sobie na 3 pytania. Jeśli przynajmniej jedno z nich będzie twierdzące, to znaczy, ze musisz się tym zająć.

Czy twoja konkurencja jest obecna w sieci?

To podstawowe pytanie. Jeśli branża jest bardzo konkurencyjna, obecność w internecie to po prostu konieczność. Musisz zdawać sobie sprawę, że obecny klient jest bardzo świadomy i szuka większości produktów lub usług właśnie w sieci. To bardzo szybki sposób na zakupy, bo odpowiedź otrzymujemy niemal natychmiast. Możemy w ciągu kilku sekund zadzwonić do firmy, która się wyświetliła w celu zapytania. Co więcej, jeśli klienci idą na zakupy stacjonarne, z reguły szukają informacji o produktach czy usługach właśnie przez internet. Z tego powodu są bardzo świadomi i wiedzą, czego chcą. Szukają konkretnych rzeczy, o których się czegoś dowiedzieli. To powoduje, że jeśli twoja oferta nie będzie dostępna w internecie, a konkurencji tak, z pewnością stracisz klienta, a dochody twojej firmy znacząco spadną.

Czy często dzwoni do ciebie telefon?

Kolejne pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć to zainteresowanie twoją firmą. Jeśli w ciągu dnia otrzymujesz bardzo niewiele zapytań, pomimo, że masz bardzo zróżnicowany asortyment i profesjonalną kadrę, to znaczy, że klienci nie potrafią cię znaleźć. Koniecznie musisz postawić na pozycjonowanie. To absolutny „must have”. Jeśli wydaje ci się, że cię na to nie stać, jesteś w błędzie. Wprawdzie będziesz musiał ponieść jakieś koszty, ale z drugiej strony możesz być pewien, że jeśli twoja firma będzie widoczna w internecie, a twoją stronę będą odwiedzać użytkownicy, to możesz liczyć na dużo większe zainteresowanie twoją ofertą.

Czy chcesz, by twoja firma się rozwijała?

Jeśli nie narzekasz na sytuację w firmie, masz stałych klientów, ale obroty wciąż są na podobnym poziomie, postaw na pozycjonowanie. Przekonasz się, że warto w to inwestować, bo to skuteczny i prosty sposób na zwiększenie zysków i znaczny rozwój. Masz szansę wybić się na pozycję lidera w branży w stosunkowo niedługim czasie. Co więcej, może okazać się, że będziesz musiał zatrudnić nowa osobę, bo nie będziesz nadążał z realizacja zamówień. Jeśli więc chcesz zwiększyć zyski, i pozyskiwać nowych klientów, nie możesz zrezygnować z marketingu cyfrowego. To inwestycja, która zwraca się z nawiązką.