Sposoby na kierowanie hotelem – zarządzanie hotelami

Jest ich naprawdę sporo, o czym goście przekonują się już w momencie przekroczenia hotelowego progu. W niektórych recepcjach jest pusto, w innych zawsze czeka pomocny pracownik. Niektóre hole w hotelu pękają w szwach, w innych nie ma żywego ducha. Od czego to zależy?

Zarządzanie hotelami jest kluczem do sukcesu

Ogromne znaczenie ma tu zarządzanie hotelami. Przykładowo, jeżeli właściciele obiektu są na miejscu, to na ogół pracownicy o wiele bardziej się starają. W sytuacji gdy wykonują oni obowiązki dla większych sieci, których właścicieli znają jedynie ze zdjęć, motywacja do pracy może być mniejsza. Tutaj jednak kluczową rolę odgrywa kadra kierownicza. Otóż zadaniem menadżerów jest prowadzenie obiektu noclegowego tak, jakby dany hotel był ich własnością. Tym bardziej, że to właśnie kierownik zostanie rozliczony z danego okresu działalności danego hotelu. Jeżeli firma nie przyniesienie spodziewanych dochodów, wówczas menadżer dostanie w najlepszym razie pouczenie i zachętę do większych wysiłków. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy musi on pożegnać się z pracą lub zostaje zdegradowany.

Nowa osoba, nowa wizja

Każda osoba na takim stanowisku może mieć własną wizję na zarządzanie hotelami. Musi jednak skonsultować ją z właścicielami oraz monitorować na bieżąco rezultaty konkretnych działań. Dotyczy to chociażby strategii promocyjnej i reklamy danego hotelu. Oczywiście na wymierną ocenę tego rodzaju działań trzeba poczekać, a każda kampania reklamowa wymaga czasu. Jeżeli jednak nie daje oczekiwanych rezultatów, trzeba albo ją zmodyfikować, albo porzucić na rzecz jakiegoś nowego pomysłu. Skuteczna reklama nie zawsze leży w gestii kierownika, ale często ma on sporo do powiedzenia w kwestii jej kształtu czy zasięgu. I dobrze, twierdzą specjaliści od marketingu. Kierownik zna bowiem prowadzony przez siebie biznes i wie, czego potrzeba firmie do wejścia na nowy poziom. Menadżerowie często mają też specjalistyczne wykształcenie, dzięki któremu łatwiej przychodzi im ocena potrzeb klientów. A dzięki temu mogą sformułować przekaz reklamowy tak, aby odpowiadał na oczekiwania potencjalnych konsumentów.