Reklama w sieci – kampanie AdWords

Reklama w sieci to jeden z najlepszych kanałów komunikacji z potencjalnym klientem. Internet umożliwia szeroki wybór formatów reklam, a jednym z najpopularniejszych nośników reklamowych jest kampania AdWords.

Co to jest kampania AdWords?

Kampania linków sponsorowanych AdWords to produkt oferowany przez jedną z największych firm internetowych jaką jest Google. Kampanie AdWords są bardzo skutecznym sposobem pozyskiwania nowych klientów. Korzystny system rozliczania, szerokie grono odbiorców, możliwości weryfikacji skuteczności prowadzonych kampanii – to tylko niektóre zalety przemawiające za inwestycją w kampanie AdWords.

Rodzaje kampanii reklamowych

W systemie AdWords istnieją dwa podstawowe rodzaje reklamy – reklama tekstowa oraz reklama graficzna. Reklama tekstowa pojawia się w okolicy bezpłatnych wyników wyszukiwania na dane słowo kluczowe. Z kolei przy wyborze reklamy graficznej należy stworzyć bannery o różnych wymiarach, które będą się pojawiać w sieci partnerów Google, czyli na rozmaitych stronach internetowych oraz forach dyskusyjnych.

Zalety kampanii AdWords

Do bezsprzecznych zalet kampanii tego typu należą rozwiązania finansowe zaproponowane reklamodawcom. Otóż opłata za reklamę nie jest pobierana w momencie jej wyświetlenia, tylko dopiero wówczas, gdy użytkownik w nią kliknie i zostanie przeniesiony na stronę docelową. Jest to rozwiązanie nazywane CPC, czyli cost per click. Kolejną zaletą AdWords jest to, że użytkownik sam określa budżet poszczególnych kampanii oraz czas ich trwania. Reklamy mogą być wyświetlane z wyłączeniem poszczególnych pór dnia oraz dni tygodnia.

Monitorowanie wyników kampanii

Połączenie Analyticsa z kontem AdWords umożliwia bezpośrednie śledzenie postępów kampanii reklamowej. Dzięki przejrzystym raportom można określić, które z prowadzonych kampanii są najbardziej efektywne, a które z nich nie przynoszą założonych rezultatów i najlepiej będzie je wyłączyć. Analityka internetowa jest bardzo ważną częścią działań marketingowych w każdej firmie.