Czy pozycjonowanie stron jest konieczne?

Pozycjonowanie stron to w dzisiejszych czasach absolutna konieczność. Klienci szukają usług lub produktów właśnie przez wyszukiwarkę internetową. Stąd też jeśli firmy chcą być widoczne w wyszukiwarce, muszą zainwestować w tego typu prace.

Pozwól znaleźć swój biznes?

Jeśli prowadzimy biznes, niezależnie od branży koniecznie trzeba być widocznym w sieci. Tylko w ten sposób będzie się można dać zaleźć się potencjalnym klientom. Bez tego niewiele da się zdziałać. Co z tego, ze zainwestujemy w dobrych pracowników, kupimy wysokiej klasy sprzęty, skoro klienci nie będą potrafili nas zlokalizować. Obecnie na rynek wchodzą osoby w wieku 15-34 lata, określane jako pokolenie Y. Są to osoby obeznane z nowoczesnymi technologiami, które korzystają ze smartfonów, tabletów, by tam znajdować wszystkie potrzebne informacje. Jeśli chcemy dotrzeć do tej grupy docelowej, musimy zainwestować w pozycjonowanie stron. W przeciwny, razie potencjalni klienci przejdą do konkurencji, a to sytuacja, do której lepiej nie dopuścić, by w razie czego nie mieć większych problemów. Stąd też ważne jest, by dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Pozycjonowanie jest więc niezmiernie istotne i po prostu trzeba wygospodarować na to środki. W przeciwnym razie niewiele da się osiągnąć. Co ważne, według wielu specjalistów, nawet jeśli klienci idą do firmy stacjonarnej i tak wcześniej wyszukują informacji w sieci i są świadomi tego, czego chcą.

Pozycjonowanie to inwestycja

Pozycjonowanie nie jest tanie. Trzeba przeznaczyć na to co najmniej kilkaset złotych miesięcznie. Oczywiście można znaleźć agencje, które zdecydują się zająć tym jeszcze taniej, jednak tego typu ofert lepiej nie brać w ogóle pod uwagę. W internecie czy nawet telewizji ogłaszają się firmy, które oferują pozycjonowanie stron za 19 zł miesięcznie. Niestety, to działanie krótkofalowe. Zazwyczaj tego rodzaju przedsiębiorcy stosują techniki niedozwolone przez Google przez co strona firmowa może całkowicie wypaść z indeksu wyszukiwarki, a to sytuacja, do której lepiej nie dopuszczać. Trzeba mieć świadomość, że żeby pozycjonować zgodnie w wytycznymi Google trzeba zainwestować m.in. w dobry content. Profesjonalna agencja marketingowa musi więc dysponować zaangażowaniem całego zespołu, a tym copywritera, grafika, specjalisty ds. SEO. Stąd też dobre pozycjonowanie nie może być zbyt tanie. Na szczęście jest to inwestycja, która się zwraca i to w dodatku z nawiązką. Jeśli strona będzie widoczna w sieci, rozdzwonią się telefony, a firma w końcu zacznie zarabiać.