Pozycjonowanie stron? Dlaczego content jest tak ważny?

Pozycjonowanie stron to w dzisiejszych czasach coś absolutnie koniecznego. Bez tego trudno jest w ogóle zaistnieć w sieci i promować swój biznes. Większość użytkowników wyszukuje informacji na temat oferowanych produktów czy usług właśnie przez internet.

Content jest bardzo ważny

Żeby dobrze wypromować stronę, należy zwrócić uwagę głównie na treści. Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że dobrze napisane treści przekładają się bezpośrednio na widoczność strony w wyszukiwarce Google. To za sprawą wprowadzonego kilka lat temu algorytmu Panda. To aktualizacja, które polega na tym, że strony z dobrej jakości treścią stały się bardziej doceniony przez Google. Z kolei witryny, na których był złej jakości content bardzo szybko się przestały się wyświetlać w wynikach wyszukiwania organicznego. Stąd też pozycjonowanie stron to żmudna praca, która polega na wielu różnych działaniach. Nie bez znaczenia jest właśnie zawartość strony. Z tego właśnie powodu w cenie są dobrze napisane treści. Mogą to być wpisy na bloga, aktualności na stronę czy też artykuły o charakterze poradnikowym. Ważne jest jednak, by treści było odpowiednio zoptymalizowane. Powinny zawierać właściwe frazy kluczowe, nagłówki. Teksty nie powinny być zbyt krótkie. Nie mogą także być złej jakości, np. zduplikowane. To powoduje, że pozycjonowanie stron jest procesem czasochłonnym i samodzielnie lepiej się tym nie zajmować, bo może to przynieść więcej szkody niż pożytku.

Dlaczego lepiej samodzielnie nie tworzyć treści?

Skoro wiemy już, że pozycjonowanie wymaga dobrych treści, to pytanie, czy sami jesteśmy w stanie tworzyć dobry content. Teoretycznie będziemy w stanie napisać artykuł, ale niekoniecznie będzie on zachęcający. Wiele artykułów pisanych samodzielnie to przede wszystkim mało zachęcające treści. Można spotkać wpisy bez nagłówków, leadów, pisanych jednym ciągiem. To powoduje, że nawet najlepiej opisany problem nie będzie chętnie czytany, bo treści będą mało zachęcające. Użytkownik przede wszystkim skanuje tekst wzrokiem. Czyta nagłówki, przegląda treść pobieżnie. Jeśli artykuł jest pisany bez wyróżnień, jednym ciągiem, większość internatów nie będzie w stanie przez niego przebrnąć. Tym bardziej, że sporo korzysta z tabletów i smartfonów, a tam mało przejrzysta treść jest znacznie cięższa do odbioru niż na zwykłym komputerze. Stąd też lepiej powierzyć takie zadania specjalistycznym agencjom, które znają się na rzeczy i są w stanie profesjonalnie podejść do tematu.