Pozycjonowanie: dlaczego content ma tak duże znaczenie?

Pozycjonowanie jest bardzo istotne. Bez niego firma nie może osiągać wysokich pozycji w internecie. Co wpływa na pozycjonowanie? Kilka czynników, a jednym z ważniejszych jest content. Bez niego strona nie ma szansy by wejść w topy, a przynajmniej nie w sposób trwały.

W czym pomaga content?

Content ma wpływ na pozycjonowanie. Wraz ze zmianą algorytmu Google i wprowadzeniem aktualizacji o nazwie Panda zaczęła się liczyć przede wszystkim dobra treść, czyli unikalna i wartościowa. Taka, z której można czegoś nauczyć, a także może okazać się pomocna dla użytkownika. Strony o zduplikowanym contencie czy mało wartościowych i krótkich wpisach automatycznie spadały w wynikach wyszukiwania. Z tego właśnie powodu tak dużą wagę zaczęto przywiązywać właśnie do dobrego contentu. To jeden z czynników rankingowych, które mają znaczenie i wpływają na wzrost widoczności strony w wyszukiwarce Google. Dobre treści to również sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie, a także promocja firmy. Wpływają także na kreowanie wizerunku eksperta w sieci oraz dostarczają wartościowych dla użytkowników treści, a tym samym zwiększają zaufanie do marki. Nic więc dziwnego, że content z roku na rok zyskuje na popularności, a coraz więcej osób przywiązuje uwagę właśnie do wartościowych materiałów.

Kto może tworzyć dobry content?

Wiemy już, że dobry content ma bardzo duże znacznie. Przekłada się na pozycjonowanie wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google, a także wpływa na sprzedaż, promocje firmy, rozpoznawalność. Pozostaje jednak pytanie, jak tworzyć wartościowe treści i czy można zajmować się tym we własnym zakresie. Odpowiedz nie jest tak jednoznaczna. Wszystko zależy bowiem od naszych indywidualnych predyspozycji, czasu, zasobów itp. Nie jest łatwo tworzyć dobre treści. Sztuką jest napisanie artykułu, wpisu na bloga, który będzie skierowany do potencjalnych odbiorców, a także przełoży się na realne zyski. Trzeba umieć zaangażować użytkowników do podjęcia działań, a to wcale nie jest takie oczywiste i wymaga nie lada kreatywności. Poza tym, trzeba wiedzieć, jakie teksty są dobrze „postrzegane” przez wyszukiwarkę Google i jak pisać, by klient na dłużej zatrzymał się na stronie internetowej. Oprócz tego działania należy prowadzić systematycznie. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki lepszym pomysłem jest zlecenie tworzenia contentu profesjonalistom, którzy się na tym znają i będą wiedzieli, na co zwrócić uwagę, by tekst był skuteczny i dotarł do czytelników.