Czy kampanie Facebook sprawdzają się w każdej branży?

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy. Jest tam obecnych wiele firm. Nic dziwnego, bo to szybki sposób dotarcia do potencjalnego klienta. Kampanie Facebook wspomagają również wzrost rozpoznawalności marki. Czy jednak jest to rozwiązanie dla każdej branży?

Kto siedzi na Facebooku?

Żeby odpowiedzieć na te pytanie, musimy zdać sobie sprawę, kto przebywa na Facebooku. Kiedyś media społecznościowe były miejscami spotkań młodych osób. Dziś jest jednak zupełnie inaczej. Z Facebooka korzystają ludzie w różnym wieku. To jedno z popularniejszych miejsc w sieci. To także dobry sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Dobrze, ale o ile łatwo można pisać w sposób lekki i lajfstajlowy o komórkach, ciuchach czy tez aktualnych wydarzeniach, to czy jest sens prowadzić kampanie Facebook również w innych branżach? Jak miałaby wyglądać promocja, np. przenośnych ubikacji, kto będzie takie posty czytał. Okazuje się, że dobrze zaplanowana akcja przynosi niemałe rezultaty. Co ważne, pojawiające wpisy są czytane. Okazuje się bowiem, że główni odbiorcy, czyli np. pracownicy magistratu również siedzą na Facebooku. Jeśli zobaczą tego typu posty, to z pewnością bardziej przychylnie będą patrzeć się na działania marketingowe takich usługodawców, a przy kolejnych przetargach będą brać firmę pod uwagę. Dzięki temu wiele można osiągnąć. Kampanie Facebook mają więc bardzo duży sens nawet w branżach, które wydawałoby się, że są mało atrakcyjne marketingowo. To bardzo ważne.

Znajdź dobrą agencję

Kluczem do sukcesu jest jednak znalezienie dobrej firmy, która zajmuje się tego typu usługami. Na rynku jest wiele agencji zajmujących się takim sposobem promocji. Trzeba jednak wybrać takie, które mają spore doświadczenie na rynku. Wbrew pozorom, trudno jest znaleźć takie miejsce, bo choć firm jest wiele, to niektóre praktycznie w ogóle się na tym nie znają. To droga na skróty. Dobrze jest więc o tym pomyśleć, by potem nie mieć problemów. Warto kierować się poleceniami. To jednak nie jedyna rzecz. Trzeba kontrolować efekty prowadzonych działań. Kampanie Facebook można raportować, sprawdzać ich skuteczność, liczbę przekierowań do strony docelowej czy w końcu spadające leady. Jeśli agencja nie będzie chciała się rozliczać z klientem, to lepiej zakończyć z nimi współpracę. Nie ma sensu prowadzić działań, których nie da się zmierzyć. Tym bardziej, że nie zajmuje to sporo czasu. Raporty można pobierać w pełni bezpłatnie ze strony Facebooka, do tego dobrze jest analizować Google Analytics