Kampanie Facebook powinny być ze sobą spójne

Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, że obecność marki na portalach społecznościowych jest bardzo ważna. Jest to takie same działanie, jak wszystkie inne kampanie marketingowe. Dlatego trzeba dobrze zaplanować takie działania, aby przyniosły one najwięcej korzyści.

Fanpage według identyfikacji wizualnej firmy

Najlepiej planując grafiki na fanpage’a zgrac je z identyfikacją wizualną firmy. Dzięki temu komunikacja z klientami będzie spójna. Innymi słowy, jeżeli ktoś zna naszą firmę i był już na stronie internetowej i natrafi na nasz fanpage na Facebooku, wtedy też skojarzy go właśnie ze stroną. To pozwoli na korelacje między stroną, a profilem, a fani będą mogli szybko odnaleźć się na obu tych nośnikach. Zadbajmy zatem zarówno o zdjęcie profilowe, jak i o zdjęcie tle. Również skupmy się na tym, jakie grafiki udostępniamy. Niech czcionki zawsze będą takie same, kolorystyka również. Obowiązkowo dodajmy też logo, ale zawsze tej samej wielkości i w tym samym miejscu, dzięki czemu przy oglądaniu wszystkich zdjęć fani nie będą mieli wrażenia, że logotyp firmy „skacze”.

Wszędzie spójna kampania

Jeżeli planujemy połączyć kampanie Facebook z kampaniami telewizyjnymi, prasowymi czy nawet innymi internetowymi, powinniśmy zadbać o to, aby wszystkie te przekazy były spójne. Jeżeli więc mamy dobrą reklamę telewizyjną, wybierzmy odpowiednie grafiki na Facebooka. Dobrze jest nie powielać tej samej treści, czyli na przykład na Facebooku wrzucić inną wersję tej samej reklamy telewizyjnej. Wtedy unikniemy powtórek w przekazie, których internauci nie lubią.

Komunikacja nieustanna i sensowna

Jeżeli już posiadamy fanpage, powinniśmy go regularnie prowadzić. Dlatego komunikacja powinna być nieustanna. Niedopuszczalne jest długie nieodpisywanie na wiadomości. Dobrze jest również regularnie odpowiadać na komentarze czy recenzje. Możemy dzięki temu prowadzić kampanie Facebook dla osób, które rzeczywiście są zaangażowane w nasz fanpage. Im bardziej będziemy bowiem angażować naszych fanów, tym bardziej będzie ich przybywać, zwiększy się również zasięg, czyli więcej osób zobaczy nasz post. Tym samym nasza marka będzie coraz bardziej rozpoznawalna, a liczba polubień będzie rosła. A każde polubienie to jeden potencjalny klient, dlatego jest o co walczyć. Ważne, żeby były to polubienia rzeczywiste.