Dlaczego warto dbać o czystość pokoi hotelowych?

Zadowolenie i komfort gości hotelowych to jedne z najważniejszych celów osób zarządzających hotelem. Jednak osiągnięcie tego nie jest łatwym zadaniem. Na satysfakcję klienta składa się wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest standard obsługi i czystości. Goście hotelowi zwracają szczególną uwagę na czystość pokoi, i to ona często jest kluczowa w ocenie jaką pozostawiają na różnego rodzaju forach. Zobacz, na które aspekty czystości w hotelu goście zwracają szczególną uwagę i jak zadbać o zachowanie najwyższych standardów.

Ważne jest odpowiednie przygotowanie

Utrzymanie codziennego porządku na najwyższym poziomie nie będzie możliwe jeśli pokojowe nie otrzymają odpowiednich instrukcji. Niezależnie od tego czy sprzątaniem zajmują się pracownicy właśni czy zewnętrzna ekipa to na zarządzających hotelem spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie odpowiednich standardów. To oni powinni wyposażyć osoby sprzątające w odpowiednie narzędzia i środki czystości, które dziś są łatwo dostępne i znacznie ułatwiają i przyspieszają prace porządkowe.

Ważne jest by pokojowa otrzymała odpowiednio wyposażony wózek serwisowy. Powinien on zawierać odkurzacz oraz wszelkie niezbędne szczotki, ścierki i gąbki czy środki czystości. Ważne jest też, by na wózku serwisowym znajdowały się produkty do uzupełnienia takie jak papier toaletowy czy miniaturowe mydła i szampony.

Osoby sprzątające przed rozpoczęciem pracy nie tyko powinny zadbać o czysty służbowy strój ale przede wszystkim powinny sprawdzić czy ich wózki serwisowe nie wymagają uzupełnienia. Dobrze jest też, gdy mają wgląd w system hotelowy, dzięki temu mogą sprawdzić które pokoje wymagają odświeżenia, a które pełnego sprzątania. Więcej na temat zasad sprzątania można przeczytać tutaj: https://intelihotel.pl/blog/czystosc-w-pokoju-hotelowym/.

Na co zwracają uwagę goście hotelowi?

Oczywiście, ważne są podstawy, takie jak wycieranie kurzu, odkurzanie i mycie podłóg. Dla klienta ważne jest też by by pościel jaki ręczniki były czyste i pachnące, a po podłogach można było bez obaw chodzić boso.

Jednak klienci są coraz bardziej świadomi, i co za tym idzie, zwracają uwagę na coraz więcej szczegółów. Dlatego warto też dbać o elementy z pozoru niewidoczne, takie jak np. stan materaca, czyste okna (zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz) oraz brak kurzu na kaloryferze czy kratce wentylacyjnej.

Myśląc o czystości w łazience nie można ograniczać się do wyczyszczenia armatury. Dokładnie wysprzątana łazienka to też czyste płytki, słuchawki a nawet uchwyty suszarek do włosów, czy klamki od drzwi.

Wsparcie nowoczesnych technologii

Utrzymanie wysokich standardów czystości w hotelu jest coraz łatwiejsze dzięki nieustannie ulepszanym środkom chemicznym i urządzeniom sprzątającym. Jednak pomocna może być też elektronika. Właściwie dobrany i skonfigurowany system hotelowy to już nie tylko pomoc w zarządzaniu rezerwacjami czy programowaniu kluczy magnetycznych do pokoi hotelowych. Nowoczesny system hotelowy pomaga nawet w tak prozaicznej czynności jak utrzymanie czystości. Zwłaszcza w dużych obiektach nieoceniona może być pomoc w organizacji prac m.in. poprzez ustawienie statusu pokoju, określenie zużytych środków czystości, wymiany ręczników czy zmiany pościeli.