Co zrobić, aby klient ponownie odwiedził Twój hotel?

Nie tylko w hotelarstwie, również w innych branżach koszt pozyskania klienta powracającego będzie zdecydowanie niższy od tego, związanego z pozyskaniem całkiem nowego klienta. Jak sprawić, by klient po raz kolejny odwiedził nasz hotel? Więcej informacji tu: https://intelihotel.pl/blog/4-pomysly-dzieki-ktorym-klient-ponownie-odwiedzi-twoj-hotel/ lub w dalszej części tekstu.

Czynniki wpływające na sukces hotelu

Prowadzenie hotelu nie jest łatwym przedsięwzięciem, a na jego sukces składa się wiele czynników, między innymi takich jak:

– lokalizacja,
– dobra organizacja i nienaganne zarządzanie,
– wysoki poziom obsługi klienta,
– ciekawa oferta,
– atrakcyjne w porównaniu do konkurencji ceny.
– dobra reklama i skuteczne działania marketingowe.
– nowoczesny i sprawnie działający system hotelowy.

Jak system hotelowy wpływa na jakość obsługi?

System hotelowy przede wszystkim pozwala na uporządkowanie wielu kwestii związanych z codzienną działalnością hotelu. Śmiało można powiedzieć, że hotelowy system jest narządziłem wielofunkcyjnym. Dzięki och zastosowaniu dość znacząco poprawia się jakość hotelowej obsługi, a co za tym idzie wielu gości chętniej wraca w to miejsce, jeżeli są zadowoleni i usatysfakcjonowani z przebiegu wcześniejszego pobytu.

Jak zachęcić klienta by ponownie odwiedził nasz hotel?

System hotelowy ma wiele zalet, to nie ulega najmniejszym wątpliwościom. Jednak nie zawsze przy jego pomocy da się podjąć działania zmierzające do tego, aby klienci odwiedzający dane miejsce bardzo chętnie wracali do niego ponownie, przy innych okazjach. Oto cztery sposoby, stosowane dość często przez uznane hotele, dzięki którym zwiększają prawdopodobieństwo ponownych odwiedzin swoich dotychczasowych gości.

1. Pamięć. Budowanie wizerunku marki i zachęcenie go do ponownych odwiedzin hotelu ma miejsce już na samym początku, czyli przy pierwszej wizycie gościa w danym miejscu. Bardzo fajnym sposobem na pozostanie w pamięci gościa, jest wręczenie mu drobnego upominku, przy jego wymeldowywaniu się z hotelu. Może to być między innymi niewielka, ale bardzo elegancka paczuszka słodyczy (oczywiście w firmowych opakowaniach), zestaw kosmetyków hotelowych lub imienne zaproszenie do ponownego odwiedzenia hotelu. Pomysłów na tego rodzaje upominków jest naprawdę bardzo dużo, wszystko więc zależy od pomysłowości osób zarządzających hotelem, odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów. Jak pokazują badania opinii społecznych wiele osób korzysta ponownie z usług hotelu, w którym przy poprzedniej wizycie otrzymali rabat na kolejną wizytę lub voucher na dodatkowe usługi do wykorzystania przy ponownych odwiedzinach.

2. Inwestycja w zespół. Dobra strategia marketingowa to połowa sukcesu działalności hotelu. Drugą połowę stanowi wykwalifikowana kadra pracownicza, dzięki której hotel swoim gościom będzie mógł zaoferować obsługę na najwyższym poziomie. Dla utrzymania odpowiedniego poziomu usług, pracownicy okresowo powinni być doszkalani.

3. Dobre wrażenie w czasie meldowania gościa. Klient po raz pierwszy ma bezpośredni kontakt z hotelowa obsługą właśnie w czasie załatwiania spraw meldunkowych. To, w jaki sposób zostanie on w tym i późniejszym okresie potraktowany zależy od tego, czy sam wróci w dane miejsce i poleci je znajomym, czy może będzie wszystkim odradzał, aby hotel w którym został źle potratowany, jak najwięcej osób omijało z daleka.

4. Programy lojalnościowe. Niemal zawsze stanowią klucz do sukcesu. W tym przypadku podczas każdej wizyty, uczestnik hotelowego programu lojalnościowego za wizytę otrzymuje jakąś nagrodę. To sprawia, że bardzo często wiele osób będzie wolało wrócić w poprzednie miejsce, gdyż są nie tylko pewni obsługi, ale również ciekawi kolejnej bonifikaty.